Wat te doen bij valse berichten of phishing?
Heeft u een bericht van ons ontvangen en vertrouwt u het niet helemaal? Neem dan contact met ons op.
Valse berichten
Fraude, phishing en andere vormen van oplichting komen steeds vaker voor. Oplichters gebruiken verschillende manieren om u te misleiden, zoals het versturen van nep-e-mails, sms, appjes of brieven. Ook kunt u gebeld worden. Deze berichten of gesprekken lijken vaak echt en zijn bedoeld om uw persoonlijke gegevens te stelen of een betaling te doen.
Wat is phishing?
Phishing is een vorm van fraude. Criminelen proberen mensen te misleiden met valse berichten van bekende en betrouwbare organisaties. Deze berichten vragen vaak om inloggegevens, wachtwoorden of een betaling. Phishingberichten bevatten meestal een link naar een valse website die niet van echt te onderscheiden is.
Fraude of phishing melden
Ontvangt u een verdacht bericht van het Noordelijk Belastingkantoor? Controleer de status van uw aanslag op MijnNoordelijkBelastingkantoor. Hier ziet u welk bedrag u nog moet betalen. U kunt ook altijd contact met ons opnemen. Meld fraude ook altijd bij de Fraudehelpdesk.