Truus is medewerkster bij het Klantcontactcentrum

“Ik heb vooral veel contact met klanten aan de balie, per mail en aan de telefoon. De vragen die binnenkomen, gaan bijvoorbeeld over kwijtschelding, aanslagen voor de waterschaps- en gemeentelijke belastingen, Waardering Onroerende Zaken (WOZ) en betalingsregelingen. Ik doe veel verschillende werkzaamheden en dat is heel leuk. Ik hou in mijn werk vooral van het contact met mensen en het feit dat ik ze van a tot z kan helpen.

Het vakgebied belastingen vind ik prachtig. Ik werk er al 28 jaar in, eerst bij de gemeente Groningen en nu bij het Noordelijk Belastingkantoor. Ik sta mensen te woord en als een klant om wat voor reden dan ook moeite heeft met het betalen van een aanslag of het invullen van een kwijtscheldingsverzoek, dan zoek ik samen met de klant naar een oplossing. Hierbij doe ik graag een stapje extra. Natuurlijk wel binnen de wettelijke regels.

Ons team is het eerste aanspreekpunt van Noordelijk Belastingkantoor. Als er iets verbeterd moet worden dan geven wij dat aan. Wij werken samen met iedereen in de organisatie. We hebben elkaar nodig als collega’s. Als we een vraag krijgen van een klant dan hebben we vaak de informatie van een andere afdeling nodig.

Oplossingen zoeken voor klanten, daar word ik blij van. Als mensen zeggen dat ik het goed heb uitgelegd en dat ze het snappen, dan heb ik iets kunnen betekenen voor die mensen. Dat geeft voldoening. Misschien was ik anders wel maatschappelijk werker geworden.

“Werken in ons team is veelzijdig”

Werken in ons team bij het Noordelijk Belastingkantoor is veelzijdig. We helpen klanten, je kunt invloed uitoefenen op de backoffice en je kunt zeggen wat er anders kan. Je kunt de organisatie helpen om nog beter te worden. Het Noordelijk Belastingkantoor is fijn om voor te werken.” .